A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Мединський ліцей
Галицької міської ради Івано-Франківської області

ПОЛОЖЕННЯ ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ Мединського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

Дата: 07.06.2019 11:07
Кількість переглядів: 444

1. Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність (далі Положення) закладу загальної середньої освіти Мединського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Галицької районної ради Івано-Франківської області» (далі Заклад) встановлює моральні принципи і загальні етичні норми у відносинах між представниками шкільної спільноти (учасниками освітнього процесу та працівниками) під час виконання ними своїх обов’язків, які випливають з вимог чинного законодавства України, Правил внутрішнього трудового розпорядку та інших чинних у закладі локальних нормативних актів, на підставі яких розроблено Положення.

1.2. Це Положення розроблено на основі Конвенції ООН «Про права дитини»

(1989), Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», Статуту ЗЗСО, Правил внутрішнього трудового розпорядку .

1.3. Метою Положення про академічну доброчесність є формування в закладі системи демократичних відносин між представниками освітньої спільноти (учасниками освітнього процесу та працівниками), розвиток корпоративної культури, забезпечення академічної свободи і сприятливого морально-психологічного клімату в колективі та підвищення авторитету закладу.

1.4. У своїй діяльності заклад освіти дотримується принципу меритократії, що означає оцінювання здобувачів освіти винятково на підставі їх знань і вмінь, а педагогічних працівників – на основі їх професійної компетентності, результатів роботи, внеску у розвиток закладу, що є підставою для їх подальшого матеріального, морального та кар’єрного стимулювання. Заклад освіти зобов’язується вживати заходів щодо запобігання та виявлення академічного плагіату в роботах педагогічних працівників та здобувачів освіти.

1.5. Педагогічні працівники та здобувачі освіти зобов’язані дотримуватися загальновизнаних норм етики, моралі, поважати гідність осіб, які працюють та навчаються в закладі, підтримувати систему демократичних відносин між представниками освітня спільноти, сприяти підвищенню морально-психологічного клімату в колективі, спрямовувати свої дії на зміцнення авторитету закладу освіти.

1.6. Заклад в своїй діяльності керується принципом незалежності здобуття загальної середньої освіти від впливу політичних партій, громадських і релігійних організацій. Створення та діяльність політичних партій, суспільно-політичних рухів, релігійних об'єднань та воєнізованих формувань в школі не допускається.

1.7. Адміністрація закладу гарантує дотримання ст. 36 Конституції України. Належність особи до будь-якої політичної партії, громадської, релігійної організації, що діють відповідно до Конституції України, не є перешкодою для її участі в освітньому процесі. Педагогічні працівники та інші співробітники закладу є вільними у своїх політичних і передвиборчих симпатіях. Жодний адміністративний тиск з приводу політичних переконань, а також характеру волевиявлення членів освітньої спільноти через вибори, референдуми та інші форми безпосередньої демократії є недопустимим.

1.8. Дотримання академічної доброчесності в закладі пов’язане із сповідуванням педагогічними працівниками та здобувачами освіти наступних принципів:

1.8.1. Верховенства права. У середовищі закладу пріоритетом повинно бути дотримання принципу верховенства права, а саме: справедливості, добра, свободи, правової рівності, поваги до людської гідності, честі, істини тощо.

1.8.2. Законності. У своїй діяльності члени освітньої спільноти мають суворо дотримуватися Конституції України, законів та підзаконних актів.

1.8.3. Соціальної справедливості. У взаємовідносинах між членами освітньої громади важливим є забезпечення свободи, справедливості, розвитку особистості та її активної участі у житті держави та закладу, а також повага до гідності кожної особи, нетерпимості щодо аморальної та неетичної поведінки.

1.8.4. Науковості. Педагогічні працівники зобов’язані об'єктивно висвітлювати наукові факти, поняття, теорії; ознайомлювати освітню спільноту з новими досягненнями, науковими методами, пояснювати значення теорії для практики; розкривати наукові причинно-наслідкові зв'язки явищ, що вивчаються; викладати навчальний матеріал з позицій останніх досягнень науки й техніки; забезпечувати тісний зв'язок із сьогоденням.

1.8.5 Дотримання авторського права. Педагогічні працівники повинні посилатися на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; дотримуватися норм законодавства про авторське право і суміжні права; надавати достовірну інформацію про методики й результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну, науково-педагогічну, творчу діяльність. Забезпечити виконання письмових робіт без залучення зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, списування академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації.

1.8.6 Принцип достовірності результатів педагогічної, науково-педагогічної, дослідницької діяльності здобувачів загальної середньої освіти передбачає самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю, результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей); об‘єктивність оцінювання результатів навчання. Не допускати свідомого завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів загальної середньої освіти.

1.8.7 Професіоналізму та компетентності. Передбачає наявність у здобувачів загальної середньо освіти та педпрацівників школи управлінських та аналітичних здібностей, моральних якостей, внутрішньої культури, емоційного інтелекту, знання ділового етикету, ґрунтовних знань, виконання своїх обов’язків на належному рівні, високу організацію праці.

1.8.8 Партнерства і взаємодопомоги. Означає сприйняття всіх учасників освітнього процесу як рівноправних сторін.

1.8.9 Відкритості й прозорості. Усі процеси, документи в школі, які стосуються освітньої, наукової, дослідницької, господарської та фінансової діяльності, є прозорими, відкритими, що забезпечує можливість громадського контролю.

1.8.10 Відповідальності. Здобувачі загальної середньої освіти та педагогічні працівники закладу мають брати на себе відповідальність за результати своєї діяльності, виконувати взяті на себе зобов’язання, дотримуватися норм цього Положення.

1.9. Дія цього Положення поширюється та є обов’язковою до виконання для всіх учасників освітнього процесу в закладі. Усі особи, на яких поширюється це Положення, повинні бути ознайомлені з його змістом.

1.10. Положення публікується на офіційному веб-сайті школи.

 

2. Політика академічної доброчесності

 

2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

2.2. Академічна доброчесність педагогічних працівників спрямована на:

2.2.1. Дотримання загальноприйнятих етичних норм,  положень Конституції України, норм законодавства України, Статуту школи, Колективного договору та Правил внутрішнього трудового розпорядку.

2.2.2. Повагу до колег, осіб, які здобувають освіту, їхніх батьків та осіб, які їх замінюють, незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства, національності, ставлення до релігії, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, наявності судимості, а також інших обставин.

2.2.3. Об’єктивне та неупереджене оцінювання знань та вмінь здобувачів освіти; ефективне виконання своїх функціональних обов’язків; підвищення кваліфікації.

2.2.4. Дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання методичних матеріалів, наукових робіт тощо.

2.2.5. Здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти.

2.2.6. Дотримання законодавства із запобігання корупції, уникнення конфлікту інтересів.

2.2.7. Нести відповідальність за порушення академічної доброчесності.

2.3. Академічна доброчесність здобувачів загальної середньої освіти передбачає:

2.3.1. Дотримання загальноприйнятих етичних норм, положень Конституції України, норм законодавства України.

2.3.2. Самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю за результатами навчання.

2.3.3. Повагу честі і гідності інших осіб, навіть, якщо їх погляди відрізняються від ваших.

2.3.4. Бути присутнім на всіх навчальних заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами.

2.3.5. Використовувати у навчальній або дослідницькій діяльності лише перевірені та достовірні джерела інформації та грамотно посилатися на них.

2.3.6.Надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

2.3.7. Не надавати (отримувати), не пропонувати неправомірну вигоду за отримання будь-яких переваг у навчальній або науково-дослідницькій діяльності.

2.3.8. Негайно повідомляти адміністрацію школи у разі отримання для виконання рішень чи доручень, які є незаконними або такими, що становлять загрозу правам, свободам чи інтересам громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам.

2.3.9. Нести відповідальність за порушення академічної доброчесності.

 

  1. Етичні норми академічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти

 

3.1. Педагогічний працівник зобов’язаний дотримуватися моральних норм і правил етичної поведінки та принципів академічної доброчесності, зокрема:

3.1.1. Сприяти становленню та розвитку партнерських відносин між учасниками освітнього процесу.

3.1.2. Сприяти формуванню, поширенню позитивного іміджу та розвитку позитивної репутації закладу.

3.1.3. Шанобливо ставитися до державної символіки та символіки закладу.

3.1.4. Зберігати та примножувати традиції закладу.

3.1.5. Виявляти толерантність та повагу до релігії, культури, звичаїв та традицій учасників освітнього процесу всіх національностей.

3.1.6. Допомагати учасникам освітнього процесу, що опинилися у складних життєвих обставинах.

3.1.7. Не принижувати будь-яким чином гідність колег та здобувачів загальної середньої освіти.

3.2. У процесі навчання здобувачі загальної середньої освіти:

3.2.1. Зобов’язані зберігати та раціонально та дбайливо використовувати матеріально-технічну базу закладу.

3.2.2. Сприяти збереженню і примноженню традицій та підвищувати престиж закладу власними досягненнями у навчанні, науці, спорті, творчості.

3.2.3. Шанувати історію закладу, здобутки педагогів, випускників, сприяти розвитку позитивної репутації закладу.

3.2.4. Повинні приходити на заняття без запізнення, знати вчителів на ім’я, звертатися до них на «Ви».

3.2.5. Поводитися з учасниками освітнього процесу закладу шанобливо, толерантно.

4. Етичні норми наукової діяльності. Академічний плагіат

4.1. Педагогічні працівники, здобувачі загальної середньої освіти зобов’язані в процесі своєї діяльності дотримуватися принципу академічної доброчесності та етичних норм наукової діяльності.

    1. Формами проявів академічної недоброчесності є:
  • академічний плагіат;
  • академічне шахрайство;
  • виконання на замовлення та (або) продаж текстів (контрольних робіт, досліджень і навчальної літератури);
  • академічна фальсифікація та фабрикація – публікація вигаданих результатів, досліджень, будь-яких даних з питань освітнього процесу;
  • приписування результатів колективної діяльності одній або окремим особам без узгодження з іншими учасниками авторського колективу або внесення до списку авторів  навчально-методичної праці осіб, які не брали участь у створенні продукту;
  • поширення неправдивої інформації в усній (письмовій) формах: безпідставне приниження ділової репутації закладу, приниження учасників освітнього процесу (колег, здобувачів освіти та їхніх батьків (осіб, що їх заміняють) з метою отримання серед учасників освітнього процесу переваги особистого авторитету чи авторитету окремих зацікавлених осіб;
  • академічний обман;
  • академічне хабарництво;
  • конфлікт інтересів;
  • приватний інтерес;
  • службова недбалість;
  • зловживання впливом;
  • необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.
      1. Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства, без належного оформлення посилань.

         Використання запозичених текстів у письмових роботах допускається за умови, що зазначені всі джерела запозичень.

Форми академічного плагіату:

- використання у власному творі чужих матеріалів (зображень, тексту), у тому числі з мережі Інтернет, без належних посилань;

  • парафраз або цитування матеріалу, створеного іншою особою, як опублікованого, так і ні, без належного дотримання правил цитування;
  • спотворене представлення чужих ідей, їх синтез або компіляція з першоджерел;
  • представлення в якості власного твору (есе, робіт МАН, тез, статті тощо) матеріалу, що був отриманий з Інтернету або від третіх осіб в обмін на фінансову винагороду (послугу) чи соціальні зв'язки.
      1. Академічне шахрайство передбачає будь-які дії учасників освітнього процесу, змістом яких є:
  • посилання на джерела, які не використовувалися в роботі;
  • використання під час контрольних заходів заборонених допоміжних матеріалів або технічних засобів (шпаргалки, мікронавушники, телефони, планшети тощо);
  • проходження процедур контролю знань підставними особами;
  • списування – використання без відповідного дозволу зовнішніх джерел інформації під час оцінювання результатів навчання;
  • повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової роботи (лабораторної, контрольної, індивідуальної тощо);
  • складання іспиту чи заліку іншою особою.
      1. Академічний обман – надання завідомо неправдивої інформації стосовно власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітньої процесу.
      2. Академічне хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна чи послуг матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної вигоди в освітньому процесі. Неправомірна вигода – це грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального чи не грошового характеру, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без законних на те підстав.
      3. Конфлікт інтересів – наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об'єктивність чи на упередженість прийняття нею рішень, або вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
      4. Приватний інтерес – будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
      5. Службова недбалість – невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов'язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб.
      6. Зловживання впливом – пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди особі, яка пропонує чи обіцяє (погоджується) за таку вигоду або за надання такої вигоди третій особі вплинути на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави.

4.3. . Порушенням етичних норм наукової діяльності є:

4.3.1. Порушення методики виконання досліджень.

4.3.2. Академічна фальсифікація та фабрикація; публікація вигаданих результатів досліджень.

4.3.3. Приписування результатів колективної діяльності одній або окремим особам без узгодження з іншими учасниками авторського колективу або внесення до списку авторів наукової чи навчально-методичної праці осіб, які не брали участь у створенні наукового продукту.

4.3.4. Оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства, без належного оформлення посилань.

4.3.5. Надання завідомо неправдивої інформації стосовно власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітньої процесу.

4.4. Використання запозичених текстів у письмових роботах допускається за умови, що зазначені всі джерела запозичень. Перевірці на академічний плагіат підлягають:

4.4.1. Науково-дослідницькі роботи здобувачів загальної середньої освіти,  науково-методичні праці (підручники, навчальні посібники, конспекти уроків). Організацію перевірки вищезазначених матеріалів здійснюють наукові керівники, члени методичної ради закладу, методичні ради та наукові ради вищих інстанцій.

4.5. Форми академічного плагіату:

4.5.1. Використання у власному творі чужих матеріалів (зображень, тексту), у тому числі з мережі Інтернет, без належних посилань.

4.5.2. Перефразування або цитування матеріалу, створеного іншою особою, як опублікованого, так і ні, без належного дотримання правил цитування.

4.5.3. Спотворене представлення чужих ідей, їх синтез або компіляція з першоджерел; - представлення в якості власного твору (есе, тез, статті тощо) матеріалу, що був отриманий з Інтернету або від третіх осіб в обмін на фінансову винагороду (послугу) чи соціальні зв’язки.

4.5.4. Посилання на джерела, які не використовувалися в роботі.

4.5.5. Використання під час контрольних заходів заборонених допоміжних матеріалів або технічних засобів та зовнішніх джерел інформації (шпаргалки, мікронавушники, телефони, планшети тощо).

4.5.6. Складання всіх форм семестрового контролю, державної підсумкової атестації підставними особами.

4.5.7. Списування.

4.5.8. Повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової роботи.

4.5.9. Самоплагіат - повторна публікація своїх наукових результатів як нових наукових результатів.

4.5.10. Фальсифікація результатів освітньої діяльності.

 

5 Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності

         Для попередження недотримання норм та правил академічної доброчесності в закладі  використовується наступний комплекс профілактичних заходів:

5.1. Інформування здобувачів загальної середньої освіти, педагогічних працівників про необхідність дотримання правил академічної доброчесності, професійної етики.

5.2. Ознайомлення із даним Положенням під розписку при прийнятті на роботу працівника після його знайомства із правилами внутрішнього розпорядку закладу.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора